Welke middelen zet je in bij content marketing?

Bijgewerkt: 11 dec 2019



Als we het hebben over contentmarketing, hebben we het eigenlijk al heel snel over de in te zetten middelen. En er zijn anno 2019 zó veel middelen beschikbaar, dat je door de bomen het bos soms niet meer ziet.


Wanneer is het belangrijk te bepalen welke middelen je in gaat zetten om aan je zichtbaarheid te werken? Of om je verhaal mee over te brengen? En als we even een stapje terug doen: wat zijn middelen en wat verwarren we soms nog met kanalen?


Ik krijg vaker de opmerking ‘ik wil een goede website’ of ‘ik wil hoger in Google komen’ en ‘ik moet meer met Instagram doen’ dan dat ik vragen krijg over ‘WAT gaan we dan doen, WAAROM en HOE’. Er wordt over het algemeen minder aandacht besteed aan de in te zetten middelen. En dat is zonde. Want het zijn juist je middelen die leidend zijn bij het overbrengen van je boodschap en het bereiken van je doelgroepen.


Op je website kun je een blog opzetten, maar ook een download voor een e-book maken. Twee hele verschillende middelen met ook beide heel verschillende doelen en resultaten. Op Instagram kun je je verhaal overbrengen door middel van een video of een afbeelding. En kies je voor stories of voor je feed? En zo kunnen we doorgaan.


Een kleine greep uit de meest gebruikte middelen:

⚡️Blogs

⚡️Whitepapers

⚡️Artikelen

⚡️Podcasts

⚡️Video

⚡️Infographic

⚡️Case studies

⚡️E-books

⚡️Nieuwsbrieven

⚡️Quiz

⚡️Visuele content voor social media


Een vrij imposant rijtje met allerlei middelen die elke dag veelvuldig worden ingezet om verschillende doelen te realiseren.


Welke middelen gebruik jij het liefste? Of heb je nog een goede aanvulling op dit rijtje?

24 keer bekeken

Havenkade 6, Assen

©2019 door The Content Society.