Is content marketing alleen voor grote bedrijven?



Nee.


Gelukkig is contentmarketing voor iedereen en ben je - ook als je een wat kleinere organisatie bent, net bent begonnen of geen zin hebt geld uit te geven - enorm flexibel. Dat heeft allemaal te maken met de verschillende soorten media en content die je daarop kunt verspreiden.


Je hebt earned, paid en owned media. De hoeveelheid die je van iedere soort media inzet, bepaalt je succes. Het betekent ook dat er twee vrijwel ‘gratis’ soorten media zijn waar jij lekker mee los kunt gaan zonder ook maar een cent uit te geven aan advertenties (paid).


1. Earned: daar verstaan we alle vormen van aandacht van derden onder. Denk bijvoorbeeld aan mond-tot-mondreclame, positieve recensies en social media. Het nadeel is dat je zelf geen controle hebt over wat er over je wordt gezegd en geschreven. Behalve natuurlijk door gewoon een donders goede dienstverlening te creëren en klanten uit te nodigen feedback te geven.


2. Owned: dat zijn al onze eigen kanalen. Je eigen website, je eigen nieuwsbrief en je eigen social media-accounts. Je hebt je eigen communicatie volledig zelf in bezit en je bepaalt zelf wát je communiceert (contentmarketing).


Owned media en earned media (of communicatie) samen maken een sterke strategie die je in kunt zetten zonder grote budgetten te reserveren. Het enige dat je kwijt bent en indirect geld kost is je tijd. Want, gebruik altijd een plan en consistentie is key.


Dus waar wacht je nog op? Contentmarketing is niet alleen voor de grote bedrijven met veel budget. Contentmarketing is democratisch en voor iedereen.

10 keer bekeken

Havenkade 6, Assen

©2019 door The Content Society.